13 octombrie 2013

Varzari

Print


    
     Nu cred ca este vreo gospodina in lumea asta care sa nu-si doreasca un super aparat de gatit multifunctional;) Asa ca nu puteam sa refuz o asa provocare: “Descopar retetele delicioase ale tuturor mamelor cu Philips Multicooker pe Gustos.ro “
     Cu
Philips Multicooker poti gati usor o varietate larga de retete ca la mama acasa si pe placul celor dragi: aperitive apetisante, ciorbe, mancaruri scazute, friptura, legume sau deserturi savuroase – toate ies delicios de fiecare data, cu doar o apasare de buton.
     Pentru aceasta provocare am ales reteta de ''Varzari'' a mamei, cu o singura modificare care mi s-a parut a fi mult mai sanatoasa. In loc sa le prajesc in ulei, le-am copt in cuptor si parca au iesit si mai bune. Yummy, daca ma asez langa tava s-ar putea sa nu mai opresc din mancat:)!




Ingrediente:
 (pt. 10 varzari)
Pentru aluat:
350 gr faina 000
1 ou
50 gr unt
100 ml lapte cald
2 linguri cu ulei
15 gr drojdie
un praf de sare


Pentru umplutura:
1 kg varza verde
1 ceapa mare
75 ml ulei
marar verde tocat marunt
sare, piper
1 ou pentru uns
Preparare:
1. Pregatim aluatul astfel: intr-un castronel punem drojdia la inmuiat impreuna cu cateva linguri de lapte cald. Amestecam faina cu oul pe care l-am batut in prealabil cu praful de sare, drojdia inmuiata, laptele cald ramas, uleiul si treptat  untul topit. Framantam aluatul pana devine omogen si nu se mai lipeste de peretii vasului. Il lasam sa dospeasca la cald cel putin o ora.




2. Varza o curatam, o taiem fideluta si o frecam cu un praf de sare. Ceapa o curatam si o taiem marunt. Incingem uleiul intr-o cratita, punem ceapa si o calim usor pana devine transparenta.
3. Stoarcem bine varza de zeama lasata de la sare si o adaugam in cratita peste ceapa calita. Calim varza la foc potrivit apoximativ 20-30 de minute pana se inmoaie. Inainte cu 3-5 minute de a opri focul, adaugam mararul verde tocat si condimentam dupa gust cu sare si piper. Dam varza calita deoparte sa o lasam sa se raceasca complet.

4. Aluatul il impartim exact in doua si apoi jumatatile in cate cinci bucati. Luam cate o bucatica si o intindem cu sucitorul in forma de cerc cu diametrul de aproximativ 18-20 cm. In partea din dreapta a cercului asezam o lingura generoasa cu varza calita, apoi indoim partea de aluat mai ingusta peste varza si apoi venim deasupra cu partea din stanga, lipind usor marginile. Procedam la fel cu toate celelalte bucati ramase.

5. Lasam varzarile sa dospeasca la cald aproximativ 15 minute, dupa care le asezam intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Le ungem cu ou batut si le coacem la foc potrivit aproximativ 30-40 de minute, pana cand se rumenesc frumos. Le servim calde sau reci, dupa preferinta.

Pofta buna!




13 comentarii:

a spunea...

Arata minunat!!! yummy yummy :-*

Mika spunea...

Mi-ai facut o pofta de nu pot sa-ti spun ;) Am sa probez si eu reteta. Te pup si o duminica placuta!!

Oana spunea...

Iti tin pumnii Licuta, arata foarte delicioase!

catkitchen spunea...

Bafta la concurs !!! ;)

Unknown spunea...

Un adevarat deliciu, mie imi plac la nebunie! Am sa le fac si eu cat de curand pentru ca mi-ai facut pofta :) Multa bafta la concurs!

Simona spunea...

N-am mancat niciodata.. dar n-as refuza! Bafta la concurs!

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, M. Angi!!!

Multumesc frumos, Mi Ka!!!Trebuie, ca sunt tare bune!

Multumesc frumos, Oana!!!Bafta multa si tie!

Multumesc frumos, Catkitchen!!!Sa fie!

Multumesc frumos, Paula!!!

Multumesc frumos, Simona!!!Sunt grozav de bune!Trebuie sa le incerci!

Va pup si va doresc o zi cat mai frumoasa!

Timea spunea...

Imi plac la nebunie placintele cu varza. Felicitari pentru premiu.

Oana spunea...

Felicitari Licuta!
Iti tin pumnii si in faza 2, voi ruga toti prietenii mei cu cont gusyos.ro sa te voteze :D

Licuta Marin spunea...

Multumesc frumos, Timea!!!Felicitari de asemenea!
Pupici!

Licuta Marin spunea...

Multumesc din suflet, Oana!!!
Te pup si o seara minunata iti doresc!

Anonim spunea...

Oare se pot face si cu varza murata si morcov?

Licuta Marin spunea...

Anonim, nu am facut dar nu are ce sa fie rau. Am sa incersc si eu combinatia cu morcov!
O seara minunata iti doresc!